مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


چه کسانی می توانند در کنکور سراسری 98 ثبت نام کنند؟

 در ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری 98 ما دو دسته داوطلب داریم دسته ای که نظام قدیم هستند و از کنکور های سال های گذشته مانده اند و یا دوباره قصد شرکت در کنکور سراسری 98 را دارند و دسته ای و دسته ای که نظام جدید هستند، داوطلبان کنکور سراسری برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کنکور خود وارد کردن سوابق تحصیلی به درستی، وارد کردن کد منطقه و کد دانش آموزی و انجام تمامی مراحل ثبت نام و همچنین دانلود دفترچه کنکور سراسری 98 و بودجه بندی کنکور 98 می توانند با مشاوران مجرب درخت دانش از طریق شماره گیری شماره 9099072943 بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت تماس حاصل نمایند.

ثبت نام کنکور 98

نکات مهم ثبت نام کنکور 98

گرچه چندین سال است که حجم زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه از طریق سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشگاه آزاد راهی دانشگاه می شوند, ولی هنوز هم کنکور سراسری تنها آزمون تعین کننده ی ورود بسیاری از داوطلبان به دانشگاه های دولتی و روزانه و رشته های پرطرفدار می باشد.

در واقع درحال حاضر ثبت نام کنکور سراسری 98 تعین کننده ورود به دانشگاه نیست بلکه کنکور رشته و دانشگاه را مشخص می کند اما کنکور امسال با سال های قبل تفاوت عمده ای دارد و آن اینکه دانش آموزانی که در سال های گذشته کلاس ششم خواندند و با نظام آموزشی جدید3-3-6 رشد یافتند اکنون به دوره حساس و سرنوشت ساز کنکور رسیده اند.

در ثبت نام کنکور 98 کدام دسته از سوالات را انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه مطالب محتویات کتاب های درسی نظام قدیم و نظام جدید تفاوتهایی با یکدیگر دارند، سازمان سنجش به منظور رفاه حال هردو دسته از این داوطلبان، در ثبت نام کنکور 98 دو نوع سوال طراحی می کند، در واقع در روز کنکور که برای هردو دسته از این داوطلبان در یک روز برگزار می شود, ما شاهد وجود دو نوع سوال بر اساس منابع هر یک می باشیم.

اما داوطلبان نظام قدیم توجه داشته باشند که کنکور سراسری 98 تنها کنکوری است که بر اساس نظام قدیم نیز سوال طراحی می شود و براساس اطلاعیه رسمی سازمان سنجش از کنکور سراسری 99 فقط سوالات براساس منابع نظام جدید طراحی خواهد شد، پس به داوطلبان نظام قدیمی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند توصیه می کنیم که درکنکور 98 شرکت نمایند و آن را به سال هایی بعد موکول نمایند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98

با توجه به اطلاعیه رسمی سازمان سنجش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98، 30 درصد خواهد بود که از این 30 درصد, 20 درصد آن به صورت تاثیر قطعی و10 درصد تاثیر مثبت خواهد بود، 20 درصد تاثیر قطعی یعنی 20 درصد از نمره کل اکتسابی شما در کارنامه اعلام نتایج کنکور سراسری98 مربوط به معدل شما در درس موردنظر می باشد و به نسبت نمره اکتسابی شما از حداکثر نمره, مقدار نمره شما در این 20درصد محاسبه میشود و با 80 درذصد دیگر از نمره کل اکتسابی از پاسخ برگ شما محاسبه میشود.

حداکثر 10 درصد تاثیر مثبت یعنی اینکه 10 درصد از نمره کل اکتسابی پایانی شما در کارنامه نهایی کنکور98 با توجه به معدل شما و یا پاسخبرگ کنکور سراسری شماخواهد بود، به اینصورت که سازمان سنجش یک بار نمره نهایی شمارا با تاثیر 10 درصد سوابق تحصیلی شما بررسی می کند و یک بار دیگر نمره نهایی شمارا بر اساس پاسخبرگ شما در کنکور سراسری 98 اعمال می کند. وهرکدام که نمره نهایی بهتری باشد, آن رالحاظ می نماید. البته همانطور که گفته شد, 20 درصد تاثیر قطعی است. یعنی حتی اگر پاسخبرگ شما نتایج بهتری داشته باشد,  بازهم در آن 20 رصد سوابق تحصیلی شما لحاظ میشود.

با شماره گیری9099072943 با تلفن ثابت و بدون پیش شماره مشاوران درخت دانش حوه ی محاسبه درصد هریک از دروس شما را به تشریح برای شما توضیح می دهند.

انواع سهمیه های کنکور سراسری 98

همانند سال های گذشته در کنکور سراسری 98 نیز سهمیه های موجود در کنکور سراسری 98 برایداوطلبان وجود خواهد داشت. که می توان به سهمیه مناطق, سهمیه 25 درصدی ایثارگران,سهمیه 5 درصدی ایثارگران و رزمندگان, و سهمیه بهیاران و خانواده شهدا اشاره نمود.برای اطلاع از نحوه تاثیر این سهمیه ها و میزان تاثیر هریک از آن ها به پست مربوطبه سهمیه های کنکور سراسری98 سایت درخت دانش مراجعه فرمایید.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور 98 می باشد. داوطلبی که کد سوابق تحصیلی را وارد ننماید سوابق تحصیلی وی در کنکور سراسری اعمال نخواهد شد.

سوابق تحصیلی شامل سوابق تحصیلی پایه دوازدهم و یا سوم متوسطه برای داوطلبانی است که از سال84 به بعد مدرک دیپلم خودرا دریافت نموده اندو سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان سال91 به بعد می باشد. برای  دریافت کد سوابق تحصیلی  می بایست تاریخ تولد, کد دانش آموزی, کد منطقه و کد مقطع را ابتدا وارد نمایید.

برای یافتن کد دانش آموزی می توانید از مسئولان مدرسه کمک بگیرید همچنین در بالای کارنامه شما این کد درج شده است.

برای دریاقت کد منطقه خود را بلد نیستید می توانید به سایت ثبت نام کنکور سراسری 98 سازمان سنجش مراجعه نمایید. و با واردکردن استان محل زندگی خود و سپس یافتن شهرستان مورد نظر کد منطقه را بیابید و سپس وارد سامانه جمع آوری و اطلاعات سوابق تحصیلی به آدرسdipcode.medu.ir شوید واطلاعات درخواستی را وارد نمایید.

و سپس سوابق تحصیلی شما به نمایش گزاشته خواهد شددر صورتی که مغایرتی بین نمرات کسب شدهشما و سوابق تحصیلی وارد شده در سیستم نباشدبا زدن گزینه تایید یک کد دریافت خواهید کرد که باید آن را نزد خود نگه دارید و درهنگام نحوه ثبت نام کنکور سراسری98 وارد نمایید.

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

مرکز مشاوره تحصیلی درخت دانش با داشتن بهترین و مجرب ترین مشاوران تحصیلی در سطح کشور پاسخگوی کلیه سوالات شما در رابطه با نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی, انتخاب رشته کنکور سراسری 98, زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 98, زمان ثبت نام کنکور 98 و شرایط مربوط به دانشجویان انصرافی و شرایط تحصیل مجدد رایگان داوطلبان ویا هرگونه سوالات درسی و تحصیلی و کنکوری شما می باشد، شما می توانید با شمارهگیری 9099072943 با تلفن ثابت و بدون کدگیری با مشاورین ما در تماس باشید.

 

  • ۹۷/۱۰/۱۲
  • nastaran hosaini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی